• • De Mariæ Deiparæ, &c. 73 jam viam parat virginitati. Et ut fcias,quod propter hoc fterites prius fuerunt, ut credatur virginitatis partus, audi verba Gabrieli!,qux ad Virginem dixitt Pofiquam enim venit, & dixit .Concipies in utero-, dr paries filium, tír vocabis nomen e)usjefum ; obfiupefafioL-, tft,& admirata, ac dixitt^uomodo erit mihi iftud, quia virum non cogno/co i ¿guid igitur Angelus Spiritus Sanfíus fuperveniet fuper fc,5ÿ virtusAltiffimi obumbrabit tibi. 2Ve_» qttaras, inquit, natura: modum , & ordinem, quando fuper naturam fiunt qua fiunt: ne fpe-’ fíes conjugii dolores, quando major, quam in nuptiis nativitatis modiis erit . Et quomodo fiet iftud, inquit, quoniam virum non cogna-fco Î Sane propter hoc erit , quoniam virum non cognofcis. Nam fi cognofceres virum,non fttifles habita digna, ut huic miniflerio fervi-res. Itaque quawabrem dubitas, eam ob rem crede׳, non quiq malum nupti», fed quia me-lior virginitas . Iterum Nyffenus orat, in die Chrifti nativitatis; 0 rem admirandam: Virgo mater efficitur‘, t& permanet Virgo . Cernis novum natura ordinem l /n alus mu-¡¡eribus quandi» aliqua eß virgo , non eß ma-ter. Nam poßeaquam eß faffa mater , virgi-nitatem non habet . Hìc antem utrumque—* nomen in idem concurrit. Eadem enim & Mater, & virgo cß . Nec virginitas partum ademit, nec partus virginitatem folvit . De-cebit enim,ut q!ft in vitam humanam introi-bat, ut homines integros , incorruptofquej l'ervaret, ab incorrupta fibi defervientC-j integritate, initium duceret. Nam hominum toni :etuio expertem connubi¡ incorruptam appellat. Hoc mihi ante magnus ille Mofes , per eam lucem , in qua fibi Deus, apparuit , videtur cognoviffic , qui cum rubus arderet, nec tamen confummarefar: A fccndam,inquit, & vidtbo vifionem hanc magnam : non loci motum, ut arbitror, per afcenfum declarans, fed temporis tranfiturn.-^uod enim tunc per flammam, &■ rubum fignificabatut , progre-diente tempore, quod intercedebat, pcrfptcue tnmyftcrio Virginis apertum fuit • ^ugmad-modum enim illic eß rubus, & tangit ignem, & non comburitur ! ita hic cß Virgo , qu& lucem paria, & non corrumpitur. Damafcc-nus lib. 4. cap. ij. de fide orthodoxa : ^utmadmodum ipfe conceptus ! eam,a qua-* conceptus fuerat , Virginem confervavit ific etiam in lucem editur , virginitatem ipfius incolumen ciiflodivit, ut qui duntaxat per tam tranfierit, claufamque tpfarn tutatus fit. Ac conceptio quidem per aurem contigit :pro-creatio autem per eam partem , qua fcetus in lucem exire confueverunt. Neque enim im-pofiibile hoc ipfi erat, ut per portam tran- PAR. IV. firet, & illius tamen fignacula minime labe-f¿Etant . Manfit ergo etiam a partu Virgo , Hia femper Virgo,ut qu£ ad extremum ufque fpiritum nunquam cum vtro cor1Juetu4¡nem habuerit , V. Probatur ex ?atribus Latinis. Ambroíius loquens de porta myftica , quae eft apud Ezechielem cap. 44 hæc fcribit epift. 7. ad Siriciuin Papam:?Zíc porta efl B.Maria, de qua feriptum tß, quia Dominus pertranft-bit per eam, & erit clauf¿ polì partum ; quia Virgo concepit,& genuit, fifuid autem incre-dlbile, fi contra originis naturalis modum pe-perit Maria,& Virgo permanet ,quando contra ttfum naturae, mare vidit, & fugit'&c. Es libro dc inftitutione Virginis cap.7. efl bac porta, nifi Maria ì Ideo claufa , quia Virgo. Porta igitur Maria,per quam Cbrißus intravit in hunc mundum, quando virginali fufus eß partu, & genitalia Virginis claußr» non folvit. Manfit intemeratum feptum pu-doris , & inviolata integritatis duravere-* fignacula , cum exiret ex Virgine , cujus alti-tudinem mundus fußinere non poffêt. Et epift. 81.adSiric1u1n Papam: Sed de via perver-filatis produntur dicere■! Virgo Concepit, fed non Virgo generavit. ¿¡ua potuit ergo Virgo concipere-, potuit Virgo generaret cum femper conceptus prœcedat , partus fcquatur. Sed fi dofírinis non creditur Sacerdotum , credatur oraculis Cbrifii, credatur monitis Angelorum dicentium : fhtiia non eß impoffibile Deo om-ne verbum .Credatur Symbolo Apoßolorum, quod Ecclefta Romana intemeratum femper eußodit, & fervat. Audivit Maria vocent-» Angeli, & qua! ante dixerat : Quomodo fiet ifiud î non de fide generationis interrogans , rejpondit poßea : Ecce Ancilla Domini, con-tingat mihi fecundum Verbum tuum ? Hæc cß * Virgo, qua¡ in utero concepit : Virgo, qua¡ pe-perit fihum . Sic tnim Scriptum cß : Ecce Virgo in Vtero accipie( , & pariet filium-*. Non e ni ni Concepturam tantummodo Virgi-nem, fed & parituram Virginem dixit. Jguœ autem eß illa porta Sanfíorum , illa exterior adOricntem, qua! manet claufa , & nemo, inquit, pertranfibit per tam , nifi foins Deus Jjracl i Nonne eß hac porta Maria,per quam in hunc mundum Redemptor intravit ¡ Hac porta juflitiœ , ficut ipfe dixit : Sine nos im-plere omnem jufiitiam . Hac porta efl B. Ma- . ria, de qua feriptum ׳ß! fffuia Dommus per-tranfibit per eam, & ent claufa, poß partum, quia Virgo concepit, & genuit. Quid autem incredibile, ft contra ufnm originis naturalis, pepcrit Maria , & V‘1׳go permanet, quando contra ufum natura , m ¡re vidit , & fugit , atque in fontem fuum Jordanis fluenta re* K mea-