■ De Voto Virginitatis, &c. titulum•, mibi Virginitas in Maria dedicatari & Cbriflo. Auguftipus tradì, io. in Joan-nem. A Maria capit dignitas Virginum־,. Bernardus hom.j. fuper Miffius eft•. 0 Virgo prudens, 0 Virgo devota, quis te docuit, Deo placere Virginitatem i figuœlex , qua juftitia, qua pagina veteris Teftamcnti velprxcipit , vel confulit, vel hor taturfin carne non cama-liter vivere , & in terris Angelicam ducere vitam i . ..Et Apo/lolus quidem , de Virgi-nibus, inquit, praceptum non habeo,con fili um autem do׳, tu vero, non dicam pr¿ccptum,fied. nec■ coiffilium , nec exemplum habuifii, nifi quod unftio docebat te de omnibus׳, & ferma Dei vivus, & efficax ante tibi falius eft Ma-gifler, quàm filius׳, prius infiruxit mentem-,, quam induerit carnem . Poil quæ fubdic Serry; ״ Quæ omnia de virginitate ex ״ voto feryata a Patribus dièta fuilfe,nemo ״ non videt; cum virginitatem citra votum ״ coluiffe ante Mariam aliquos, nemo ne-״ fciat. ״ Exprelfius tamen loquitur Ber-nardus ferm, de Virgine , quem mox ad- dyccpous. V. Probatur ex Patribus, qui expreffioribus verbis dc Virginis voto loquuntur. Ber-nardus ferm, de Virgine ad illa verbiu» Apocalypfis : Signum magnum apparuit in calo &c. feribit: Propofitum virginitatis,()• ipfius quoque propofiti novitas virginitatem tarais illuftrat : quod, videlicet, in libertate Spiritus, legis Mofaic¿ decreta tranfeendens, illibatam Deo corporis fimyl , & Spiritus Santtimoniam t׳oa/f.Rupertus Abbas lib.j. in Cantica: votum egregium Deo pri- ma vovifli, votum virginitatis ; attamen-, Sponfi nomen admififti , defponfari vero non renuifti.ücfa jq cap.l.Luc«:^»^ prima fc-minarum tantee fe virtuti mancipare curavit, jure fingulari pr£ ceteris feminis beatitate—, meruit excellere . Anfelmus in Stimulo amoris itj Chrillumalloquens: Dcfcendi-fi‘ a regali folio fublimis glori¿ tu¿ in humi-lem, ¿ז• abjcliam in oculis fuis puellam , pri-mo virginalis continenti¿ voto figillatam. Dicimus III. votum Virginitatis in Maria_, Deipara fuilfe abfolutum , non conditio-natum; & n^n fuilfe folemne, fi qux mo-do ad folemnitatem voti concurrunt,con-fiderentur; fuilfe tamen eo modo , quo non potuerit dici omnimodo fimplex . * I. Probatur. Patres omnes, qui meminerunt votijilludque fummis laudibus exaltarunt, quod de Virginitate perpetuo fervanda_j Maria Dei parens emifit,femperillud firn-pliciter, & abfolutum nominarunt, nun-quamcondit1onatutn;nec ullam diltinitio-nem in feriptis fuis induxerunt,quam po- ץ8 ftcrioribus rcmporifaus Scriptorps 3IÜ i«_» medium adduxerunt, voti fciiicet, in ab-folutum, & conditjonatum; ergofignum eft' ) quod Patres illi nec votum conditio-natum in Virgine agnoicebant , fcdabfo-Jutum; & qood univerfim hujus conditio-nati voti, nullam habentes cognitionem» de fojo abfoluta fcribebant, ac loqueban-tur . Probatur antecedens. Bernardus ab-folute dicit, habuilfe Virginem virginità-iis propofitum, & quod vovit Deo illiba-tam corporis firaul , & fpiritus sanilimo-niam; Rupertus Abbas fimiliter aflerit, quod ipfa votum egregium Deo prima_, vovit , votum virginitatis ; Beda , quod prima feminarum t?ntæ fe virtuti manci-pare curavit ; Anfclmus eam vocans pri-mo Virginalis contine!»¡» voto figlila-tam ; Hieronymus, quod Virginitasiru Maria fuit Deo dedicata , &fic alii, in_» quorum verbis nullum eft conditionats voti yeiligium י ÏI. Probatur. Conditio,quam Adverfarii fin-gunt in Virginitatis voto, quod Dei Ma-ter emifit , eli hæc ; nifi ¿)eus prcbiberet, aut oppofitum revelaret. Hoc polito, ita.-difcurrimus. Si fub proposta conditione Virginitatis votum Deipara vovilfet, au-dita prius ab Angelo promilfione , Ecce-, concipies in utero , & paries filium ; & non inrelleéta ab eodem Angelo etiam pro-mitia Spiritus Sanili obumbratione, qua, abfque virginitatis læfione, filium fuutn conceptura erat, ac paritura; jam illico fc intellexiflet voto folutam ; quia voluntîs Dei erat, ut conciperet,& pareret,& vir-ginitatem confequenter non obfervaret . Quod fi hoc fuit,non debebat polimodum fubjungere , quomodo fiet iftud , quoniam virum nan cognofco•,ccfíabm enim fervandæ Virginitatis votum,quia quum fuiffet vo-tum conditionatum ; fi Deus aliter non revelaret, vel non praeciperet,polito quod Deus aliter revelabat, & praecipiebat,non erat amplius voto locus. At potius Virgo fubjunxit difficultatem augens,& non mi-nuens, quando dixit ; quomodo fiet iftud , quoniam virum non cognofco : ergo lignum eli, quod vere votum non fuerat condi-tionatum , fed abfolutum , &t quod ipfa_. ׳ per Angeli verba non fc intelligcbat voti religione iblutam ; quin potius fc ad Vir-ginitatem fçrvandam ex voto obligatam agnofeens nefeiebat concipere rnudunu! , quo elfe poterat Virgo iimul, & mater Unde de hoc Angelum interrogans , hu-raillime dicebat ; quomodo fiet ‘iftud , quo• niam virum non cognofco . 111. Pro-