piiTertatio CCïi. SO bs , 6' non ex v olqntate viri, neque ex vo, {untate carnis ,fed ex Deo natus efl: & ideo nos in mortem ex peccato,ille propter nos in mortem fine peccato. Ppft quæ hæc addit : Solus ergo ille etiam homo fa flus., manens Deus, peccatum nullum habuit unquam , neo fumpfit carnem peccati, quanvis de natura camis peccati ; quod enim carnis inde fufee-pit, id profe flo aut fufeipiendum mundavit, aut fufeipienda mundavit. Ideo Firginem Matrem non lege carnis peccati; idefl, non-t eoncupifcentiœ carnalis motu concipientem, fed pia fide sanflum germen in se fieri prome-rentem, quam eligeret creavit , de qua crea, retur ,elegit drc.Per quæ verba fic fideli-ter relata noftræ piæ fententiæ defenfo-íes pómo dicunt, Adverfarios ex fuo ce? tebro confixifse primas lineas, quæ inj originali non leguntur',fecundo in origi-naif habentur hæc:Qutnvisde natura-car-vis peccati: Si Adverfarii feribunt: Quan-•vis de materna carne peccati ;tertio S. Au-guffiinus loquitur de Conceptione adiva, non de paffiva ; fcilicet loquitur de con-cupifeentia exilíente in voluntate viri, & de voluptate carnis, quando homo gene״ ratur, a qua nullus fuit immunis præter Chriftum. Pro fecunda authoritate intel-ligendus eft Auguftinus, quod B. Virgo fuerit mortua , quia Adam peccavit, non vero quod ipfa peccavit ; quia perpec-catum Adæmors ingrefsa eft in mundum. Pro tertia objedione dicitur etiam, quod Auguftinus vel loquatur de Conceptione adiva, non de paffiva ; vel quod intelli-gatur de debito remoto, non de proximo contrahendi peccatum originale. Volunt . denique Defenfores noftræ fententiæ in verbis Auguftini addudis, multa e fs eo verba interpolata, quæ in Auguftino non leguntur. 'Ad XV. Mens S. Leonis eft , ut nullus fue-rit vere líber a captivitate peccati,qui be-neficio gratiæ Chrifti prævcntps notu fuerit, ne vel laberetur, ut fuit B. Vir-go, vel ut liberaretur, ut fuerunt cæteri. In alia authqritate S. Éeo.non loquitur de damnatione culpæ, fed pœnæ ; quia fub-d:t:/nfirmitas fane atque mortalitas,qua! non peccatum erant, fed pana peccati , a Redem-ptore mundi recepta funt ad fuppliciura , ut impenderetur ad pretium . Quod ergo in om- < ' »ibus (0C, 'Ad XVI. Rupertus Abbas vult foium quod B. Virgo in eo inftanti’, quo Chriftum_, concepit, non fuerit inebriata vino luxu-tiæ, quo caateræ mulieres inebriantur.Ait cnim.Ao» fueras txpereavitium hujus fecu- ti, •vinum voluptatis carnalis, fine cujus ebrietate nulli unquam mulier¡ preter tí-, ! concipere potuit, aut poterit ; 0• tamen dijtt-dicare nofti, quam melior, eut vchemcntior , dulcior , atque fortior effet voluptas , fives ornor Dei, in quo concepifli, fine dubio pota-ta es illius torrente voluptatis. Deindej fubjicit verba in objedione laudata j poih quæ fubdit : Sed ante faciem hujus amoris, peccatum nec illud,nec aliud flare potuit,ante faciem hujus ignis flipula omnis interiit, ut totum san ii um fieret habitaculum , i» que) Deus toti! novem menfibus habitaret.S. An?-felmi verba illa nonfunt, fed Bufonis , ejusdifcipuli ,־ qui interrogabat , qualiter de humano genere, quod totum erat in-fedum peccato, hominero fine peccato, quali azimutn de fermentato Deus af-fumpfit? Et quum verba illa Bofonis plu-ra commeant abforda , non funt S. Anfcl- mi dicenda . S. Antonius de Padua notk, eli author illius fermonis, qui inter ejus opera non reperitur . Immo potius con-trarium docuit in fermane Parafceves ; ubi feribit, Chriftum fuiffe indutum ve-ile alba ; ideft , carne ab omni peccati la-be munda,a Fregine immaculata affumpta^,. Et ferm. 2. Dominiere y. poli Penteco-lien dicit ; Mariam fuiffe thronum nubis, quia a peccato immupis .Tandem Alva in Sole veritatis num. 28.teftatur, verba_> adduda non effe S. Antonii Patavini, fedi S.ÄntontniFlorentini ,par,4,ad Summ.tit. 25. «ap. 6., Adverfarios autem immerito S. Antonio Patavino attr 1 buiffe. Dicimus II. B. Virginem habuiffe debitum contrahendi originale peccatum. Eft con-tra nonnullos Scholafticos; defenditur ta״ men a pluribus, etiam ex Schola Scoti. Pro Conclufionis intelligentia obfervandunx eft . B. Virginem tripliciter poffc dici peccato obnoxiam; quod ex Pitigiano ad-vertit Fraflcn ; primo in lumbis Adæ , & aliorum Parentum; Secundo in utero an-te animationem,quia tunc jam fecundum corpus exiftebat.adeoque inficienda fuif-fet peccato , nili fui flet gratia praeventa ; tertio in ipfomet initanti animationis; quia quanvis in eodem illo inftanti reali temporis fuerit gratia donata , attamen., ejus anima prius natura poteft concipi fine gratia!& in (latu indifferenti ad gra- ' tiam, & peccatum . I. Probatur Conclufio. In Officio Immacu-latte Conceptionis, quod Xiiìus V. ap-probavit, legitur, B. Virginem fuiffej præfervatam ex ■morte Filii fui previf¿-, : erga , & eft illatio Henni\ quum ante» præ-