LEGENTIBUS ZP R O L O CL U I U M. OST quinque fupra quadraginta noflrorum laborum libros, quos ufquemodo fapicntix veßra obtulimus corrigendos , en tandem prodeunt in lucem theologica volumina , in quorum emendatione veflram quoque humanitatem ampliorifiudio imploramus. Satis fuperque nobisperfpetta efi diutina illa patientia , qua abortio-nes, non fœtus paupercula mentis noflrœ , nonfemel in manus recipere, manibus quoque terere , ¿■oculis perluftrare, dignati eflis. Qgod nobis incitamento fuit, ut plura femper in dies meditantes , eadem fem-per ,pari vobis placendi aviditate , publici juris faceremus . Quum igitur non paucos ex libris hifce evulgaverimus, qui vel hißoriam , vel oratoriam, vel afceticam , vel variam quoque eruditionem , cummoderato quo-dam critica artis ufu , prafeferunt ; nullum tamen edidimus , qui theologicam conti-neat facultatem,vel qui ad illam quomodolibet referatur. Quod fane quibufdam ad-mirationi fuit vel ex eo prafertim , quia in theologicis fcholis fere omne tempus , quod in Religione percurrimus, vel dicendo, vel docendo, terentes ,pro iifdemfaltem debebamus , & majora., & ampliora volumina evulgare . Accedebat, quod a pluribus putabantur lucubrationes huyufcemodi jam confecta׳, tunc quidem temporis, quando in fcholis a nobis dittata ab Auditoribus nofiris fufcipiebamtur, Vnde minoris erant nobis laboris, fi excolenda tantum , non conficienda , ut alia, typis eafdem voluiffe-mus tradere ,fine ulteriori vel temporis, vel laboiis ,difpendio . Et re vera ita effet, fi nobis eodem prorfus tenore fchedas noflras , quas ad di-itandum in fcholis compofuimus, in publicum evulgare , animus fuiffet. Atdiverfam fane faciemprafeferunt modo ab ea , quam tempore illo offendebant ; quia tunc Scho-laßieam folummodo profitentes dottrinavi, dogma, vel hißoriam attingere dumtaxat, non profiteri, conabamur . Et quum tempus daretur ad docendum prafixum , ac de-terminatum, inconçruum omnino videbatur , terere illud in iis , qu.e ad inflitutum noflrum non pertinebant, & abflinere ab illis , quorum fumma., ut in aliis fcholis in ufu efi , nobis committebatur . M-odo autem, quia nec legibus tenemur ad hoc vel illo modo fcribendnm , nec temporis angufliis laboramus , ampliori poffumus libertate uti, qua Differtationes noflras , quo utiliori ducimus infittito, evulgemus . Igitur Scholaflicas Contro-verfias omittere non judicavimus opportunum , nec illas ex profefjione trattare. Quia innumeri ferme funt libri, qui eafdem ex infiituto trattant ; ad illos poffu-mu s Legentes remittere, fi fatius velint de iifdem percipere . Et quia fere omnes, qu i Theologiam difeunt, Scholafiicam exoptant ; hmc defettivum vifum efi futu-rumfuiffe opus , fi Scholaflicas Controverfias non contineret. Qua de re principa-liares inter illas agitare non omifimus, brevi quidem calamo , at non ita, ut vel ob-fcuritatem , vel defettum , inducere videremur . Hifi or ¡arriverait a pertrattamus, ut Hœrefum , ¿ libretteorum fere omnium, quos potuimus reperire , nonfuperficiariam , fed exattam quoque , juxta modera-tu Critica leges , exhibeamus. Auttoribus utimur ad probanda , quœ afferimus, ¿ antiquis , ¿ recentibus ; fed illorum teflirnonia non tanti facimus , ut aliquando , fi probabiliora fuperfunt , eadem refpuere formidemus. Santtos Patres conamur pro viribus vindicare , vel ab erroribus , quos iifdem impingereplerique judicant, ad Eruditorum famam captandam , conferre ; vel ab aliorum interpretationibus , quibus catholicam veritatem cognofeimus deturpari potius , quam propugnari. Fa-tta denique candidiore quo poffumus calamo narramus -, ita quidem , ut nec Adver-fantibus invidiam , nec nobis odium , conflemus . PAR•!• k z Dogma- J