26 DISSERTATIO V. De Rationibus quafi a Priori, quibus, Deum effe ן demonßratur. li״ Emon Arationem a priori illam dicunt Logici, ex regulis Ari-ftotelis, quæ eft per caulfas; Demonftrarionem apo/kriori, quæ eli per effe¿! us. lllam_» etiam nominant propter quid, hanc quia . Rationem appellationis ex eo defumunt, quod caulfa prior eli fuo elfe-élu, effeéìus vero poflerior fua caufla; un-de demonftratio, quæ eft per caulfas, effe a priori; demonftratio, quæ eft per effe-élus, eft' apo/kriori. Quemadmodum quia propter quid ad caulfas refertur , & quia ad effeéìus ; inde eft , quod illa , quæ habetur per cauflas, propter quid dicitur ; & 1Tla_» quæ per effeéìus, quia denominatur. Prio-ritas autem , vel eft realis, in re feilieet, & extra opus intelleélus ; vel logica , feu «netaphyfica , videlicet in mente , & per opus intelleélus; hinceft, quod vera de-monflratio a priori eft illa , quæ habetur per caulfam, quæ eft prior fuo effeélu prioritate reali. Illa vero, quæ habetur per caulfam, quæ concipitur prior priori-rate intentional!, logica , feu metaphyfi-ca, non vere a priori, fed quafì a priori nominatur. Non intelligimus hlc , ex¡-ilentiam Dei a priori demonltrabilem effe reali prioritate ; etenim entitas, quæ rea-lem caulfam habere nequit, nequit enana per realem caulfam demonllrari . Ex una_> parte, fi exillentia Dei a priori demonltra-bilis effet reali prioritate, per realem cauf-fam demonllrari deberet ; ex altera Deus, utpote ens a se, realem caulfam non habet. Evidens tft ergo , Det exiflentiam a priori reali prioritate demonllrari non puffo. Prioritate tamen intentional¡, feu logica-,, vel metaphyfica , utique a priori Dei exi-!lentia demonllrabilis eft . Quod idem eft , ac dicere , dan in Deo prædicarum ali-quod , quod aliquo modo prius prædicato fuæ exiftentiæ poflît a nobis concip¡; & per hoc prædicatum confequenter poffitexi-ftentia Dei a nobis demonllrari , tanquam per aliquod prius, non re, fed ratione, feu noftro concipiendi modo . Unde fi hoc a priori demonftrabitur, non phyfica, & rea-li prioritate , fed tantum logica , & meta-phyfica demonftrabitur; quod idem eft, ac quali a priori. Et hoc libi vult titulus in Differendone politus ; & hoc etiam , quod nos in ipfa Difiertatione probabimus . Theologi non obfcuri nominis funt primo , qui docent, per elfentiam Dei quali a prio-ri ejufdem exiflentiam demonllrari polfej. Et hoc ex eo , quia effentia aliquo modo prius exillentia concipitur ; ficque per ali-quod , exillentia metaphyfice prius , exi-flentia ipfa demonftratur . Demonflratio-nem, quam præ se ferunt, his terminis ef-formant. Deus eft ens fumme necelfarium: Ergo exiftit.. Antecedens eft certum ; fi enim aliud Dei nomine concipis, Deum non concipis. Confequentiam probanttNe-quit effe ens fumme necelfarium, & aétua-liter non exiliere : Ergo fi Deus efl ens fumme necelfarium aélualiter exiftir. Pro-bant Antecedens . Si Deus, quum effet ens fumme necelfarium, non exilieret , vel polfet, & non polfet habere exiflentiam , vel deberet illam necelfario habere. Si pof-fet, & non poffet, habere i ergo non effet ens fumme necelfarium , fed contingens. Si deberet illam necelfario habere ? Quæri. mus etiam ; vel ad hoc , ut exiflentiam ha-beret, deberet a se ipfo determinari , vel ab alio } Non ab alio ; quia aliter ens fum-me necelfarium ab ente contingenti deter-minaretur. Si a se ipfo i Ergo quum potue-rit, & debuerit se determinare ad exilien-dum , jam se determinavit ; Ergo jam eft ; Ergo ens fumme necelfarium , quia fumme . neceffarium, fempcr fuit , eft, & erit,