X. Hinc atte-¡rum e duo-feus futuris liberis con-tradiét oriis eft decermi-nate futa-Kum. X I. Omne me-dium» in quo praeiciat Deus futura libera > vel antecedit, vel confe-quitur ufum feumanse li-foertatiso X I T. Nihil eft in tota ,Theologia STiagis ar-duum ,quàm folutio hujus difficultatis. 5 2 Bijptitatio prima, Art. 17. vièta, cùm dubitari non poffit, quin fit determinata , invariable lis êc invióta hæc veritas de amore præfente. Tum quia omnis determinata veritas eft per fe cognofcibilis , 6 à Dco quidem ״maxime ; hinc veritas prædirtæ futuritionis fuit feiïiper à Deo cognita ; vel præfcrtim quia apud Deum vetitas futuritionis eft veritas ipfa præfentiæ : liquidem Deus , ut ante probatum eft , non aliter quàm inflar præfentium novit futura omnia. Atque hic eft modus fciendi futura libera plané Divi-nus, quem fatis fit obiter infinualfe, donec infrà piene ftabi-liatur. Addo etiam hanc portentofiifimam difficultatem de medio , in quo præfciat certo Deus futura libera , videri redigi poffe ad hoc , ut fciatur, an fie præfciri poffint in medio , quod ufum liberta-tis antecedat ; aut è contra an fie præfciri non poffint , nifi in medio , quod libertatis ufum fupponat : five , quod idem eft , ad hoc ut fciatur, an medium in quo Deus certo præfcit futura libera, præveniat aut confequatur ufum libertatis ; quia fi præ-venit, futura libera ideo erunt futura , quia Deus præfcivit : fi autem confeqtiitur , Deus ex adverfo non præfcit futura libera , nifi quia illa fic futura finit ; & fie non caufabuntur , ut ita lo-quar , per præfcientiam Divinam ¡ fed præfcientiam Divinam caufabiniü. Jam vero ut in re tam ardua & in tot fententias divifa dicam quæ fit mea mens , duo flint quæ mihi offeruntur hic afferenda. Vnumcü., nefeire Deum poffe certo futura libera in fuis decretis qualitercunque attemperatis , five accommodatis ad indolem li-bertatis humauæ. yi Iterum eft futura illa certo fciri in veritate determinata unius è duobus futuris contradirtoriis , & pendente ex vi contradictionis , quæ determinat futuritioiiem illius per fuppofitionem alterius non fututi. Quo parto confutabitur opi-nio, quæ in Scho is Thomifticis celebrior eft, & præferctur alia, quæ extra illas receptior eft circa principium five medium , in quo ftabiliri poffit certitudo Divinæ de futuris l.iberis pvæfciéntiæ.