ד V. Ratio bu-uriana evi-denciflì nié demonftrat Deum effe omnifeium. V. Si Deus son effet omnifeius ,, neque po-fcuirtetdif. ponere 5 ne. que idonee regere uni-verfum. V T, Ut banc omnifeien-tiam S. Cy-rillu-3 expo-nit do&iffi-CTiè־ 4 Difputatio prima , .Art. I. Notandum fecundo fcientiain eße attributum Divinitatis itara״ tioni humana: obvium , ut etiafn fílente Scriptura , nemo non in-viéìiflìmè reputaret Deum effe omnifeium perinde ac rerum 0111-nium creatorem atque adminiftratorem : quis enim illicò non ad•׳ vertit creari nihil , multóque miniis adminiflrari nihil fine in-telligen'tia polle ? Ac tum fi deinceps attenditur ad magnitudi-nem, ad varietatem , ad pulchritudinem, ad perfeverantem vicif-fitudinem,&ad mutabilitatem , ut ita loquar; immutabilem uni-verfi, quis in illius fa£lore ac moderatore negabit adede parem poteftati notitiam,?¿ ideo infinitam? Igitur quantùm ignorari non poteft Deum exiftere , & ab illo effe ac regi omnia, tantum ig-norari rurfus non poteft cadere in Deum ignorantiam nullam pof-'fe : nam quomodò effe polfet à Deo, aut regi à Deo res ignorata ? Prætereà quoque cùm res produci & pliis minúfve multiplica-ri, ac pl¿1s minúfve confervari,& difponi & variari modis mul-tis potuerint, neceffe eft Deo ad nullum ex illis per ncccffitatem ullam compilifo , obvios ab sterno fuiffe omnes , quos tam no-titiâ fnâ prævenerit, quàm per eleftionem diftinxit , & perpotef-tatem effecit. Et fie quidem notitia , qua nulla evidentior, nulla certior, nulla major, nulla prior, nulla mirabilior poffit intel-ligi , notitia eft quam humana ratio capit ac demonftrat effe pro-priiffimam Deo. Vel præfcrtim quia talis notitia confert ad faci-litatem operum omnium , ut videre eft in artificibus, qui fi pe-riti fuerint, facile operantur: & illa rurfus operandi facilitas eft propriiffima Deò. Audiatur Cyrillus hoc utrumque Divinitatis chara&erifticuin attributum paucis verbis fic exprimensComm. in Joann. I ib. ir. fub initium : Soli quippe , inquit, naturrtZlmverfi Regina , id eft,Di• vinitat¡, competit cunila nojfe extra cujufquam operam , eaqtte nuda & aperta in oculi¡ habere , quodeunque velit facile perficere : & mox ut clariùsexplicet verba illa Joannis ■. Ille me clarificabit, quia de meo accipiet , &c. & exponat finirti quis fit ille fpirittis Filio proprius , atqueutique Divinus, per quem clarificatur , addit : Clarificat itaque Filium Paracletus i id eft , proprius ejus fpiritus,qui omniapoteft & omnia novit■, St fané poteft, quia novit. Nam ut jios multa novimus,qua: non poffumus efficere; fed nunquam ef-ficimus fi , ut par eft, efficimus nifi noverimus ; ita in Deo priùs concipitur quod noverit , quàm quod poffit. Unde magis patet quàm propria fit Deo omnis fcientia ; quâ infilata, tam non Deus effet, quàm nihil poifet. »