12 Diip.I. Partit.!, de Obieâzo Phyficæ. II ueri, nam cùm materia fit fundamentum, fuper quo fit motus generationis, & corruptionis re-dè diceturmoueri,dicetur quoque elle fuo mo-do adu j adu tamen partiali,& dum inflant :in-generabile, & incorruptibile non mouentur, diftinguo: non mouentur in ordine ad fe con-cedo: mouentur tamen in ordine ad aliud ter-tium conftituendum, materia enim mouetur in ordine ad conflandum compofitum, item ter-minus 4 ^«0 non mouetur in ordine ad fe, bene tamen in ordine ad compofitum imo terminus a quo eh principium mutationis. Mtnuun. *;i¿ tertiant dicent > quod mobilitas for. malis probetur à prioriinPhyfica, non tamen mobilitas radicalis : fed obiedum Phyficæ di. cent effe mobilitatem radicalem. qU0 et¡ana dicent ad quartam mobilita-tem formalem effe accidens, non tamen radica-lem, & proinde obiedum Phyficæ non effe Ens per aggregatione,adde quod de ente per accidens ritè aggregato ,& cuius partes dicunt ordinem inter feinuicem ,vere datur fcientia, mobilitas autem ordinatur enti, & per confequens ens mobile erit ens ordinatum, deque eo dabilis erit fcientia. -ed quintam refpondebitur concedendo ens naturale effe ente inferius, ficut obiedum fubalternatæ, non tamen Phyfica debet dici fub, alternata Metaphyficæ, quia eius principia non probantur in Metaphy fica, fcientia autem fub. alternans debet probare principia fubalternatæ, & hæc refponfio eft landuni quaß. 2. in primo Phyficorum. Refpondet Niphus negando natu-ralitatemeffe fpeciem entis : rationem dat, quia ens non eft genus. Refpondet Toletus negando ens naturale effe inferius ente , negat quoque! Phy ficam effe fubalternätam Metaphyficæ, no. tátque difpari ratione fe genus habere ad fua in. feriora, ac ens, genus enim eft natura quædam contrahibilis per varias differentias ad fpecies fub fe contentas, vnde ipfi addita differentia ef. fentialis facit cum ipfo compofitionem effentia. tem, Addita vero differentia accidentalis facit compofitum accidentale , fecùs vero fe habet ens, non enim dicit talem naturam contrahibi-lem per differentias, fed dicit omnes res imme. diate, licet confuse, &indiftindè, ideóque cùm addituraliquid enti, non refultat inde compofi-tio realis : fed folùm quod erat confufum in en. te vniuerfaliffimè fumpto, redditurdiftindum, & hoc eft maximè conforme dodrinæThomi. fticæ de contrazione entis ad fua inferiora. isídfextnm dic modos, & diuifiones entis in duplici effe differentia, nam alij funt genera-les,ali] veròfpeciales ; Generales funt, qui non contrahunt ens ad determinatum genus, eiuf. modi funt unum, multa,finitum. infinitum, &c. fpecialesfunt, qui contrahunt ad determinatum genus,cuiùfmodi funt ens quantum, ens naturale, & Metaphyfica quidem confiderai modos ge-nerales entis, aliæ fcientiæ modos fpeciales, ex quo patet, quo modo obiedum Phyficæ non confideretur àMetaphyfica. Decisio. ^^Ntequam ftabiliamusnoftram opinionem, præmittenda funt quædam : Primum ens, magis patere ־ quàm corpus, nam omne corpus eftens, non tamen omne ens eft coipus : Deinde vt etiam indicatum eftfupra, mobile fecundum fuum formale poteft confiderari, vel fecundùm radicem, & fecundùm fuam radicem mobile ni-hil eft aliud, quàm naturale, ficu t rifibile in ra-dice nihil eft aliud, quàm rationale, mobile au-tem fecundùm fuum effe formale eft ipfa poten, tia mobilis, ficut rifibile formaliter fumptum eft potentia ridendi : vnde Audores afferentes mó. bile effe obiedum formale Phyficæ, meo iudicio non debent intelligi de mobili fecundùm fuum effe formale,quia proprietas obiedi formalis ali. cuius fcientiæ non poteft effe formale obiedum illius fcientiæ,at mobile fic confideratum eft fo-lùm proprietas Phyficæ in omni opinione. Præmittendumficut/da corpus fumi modis Sÿtiipra• tribus, fcilicet Phyficè, Metaphyficè,& Mathe. matice ex diuerfo nimirum modo effendi trium dimenfionum, nam fi tres dimenfiones, nempe longitudo,latitudo, & profunditas confideren-tur extra omne fubiedum,dicentur conftituere corpusMathematicum: fi vero confiderenturin fubiedo, non tamen motu, cæterifque fenfibili. bus accidentibus affe'do, dicentur efficere cor-pus Metaphyficum, quòd fi confiderentur in fubiedo fubdito motui,&alijs fenfibilibusac. cidentibus, component corpus Phyficum, de quo debent intelligi Audores corpus pro obie-do materiali Phyficç alignantes. Praemittendum tertio pluribus fumi modis •naturale, fed praecipue tribus. Primo pro omni re, quae exiftit, & fic Deus,&Angeli dicuntur entia naturalia. Secundo pro ente, quod quo. cumque modo poteft moueri motu Phyfico, in quo fenfu accidens eft ens naturale. Tertio pro folo entecompofito ex materia, & forma, & fic forma noneritens naturale,fedfolùm eius pars, nullum etiam accidens erit ens naturale hoc modo, & fub fecunda, & tertia confiderajione naturale poteft dici obiedum Phyficç, primario quidem, & per fe fecundùm tertiam fumptio-nem, confequenter tamen aut minùs principa-liter iuxta fecundam. Supponenda quoque hiceft diuifio obiedi fcientifici in obiedum materiale:, & formaler item fupponendæ funt conditiones tum ad ob-iedum materiale,tum formale requifitæ.de qui. bus omnibus adum eft inLogicâ!: prima refaite-tione determinabimus obiedum materiale Phy. ficæ, fecunda obiedum formale. Refilutio prima : Obiedum materialePhy״ ficæ non eft ens , fed corpus. Probatur »k/w : Obiedum Phyficæ habet pro fuis principijKœasu teriam, formam, &priuationem: fed,hæc triai ehy' non funt principia, nifi corporis Phyfici, ergo '”י corpus eft obiedum Phyficæ, non vero ens;, vt eft quid commune fubfta11tiæ,&accidenti: nam-cùm accidens fecundùm communem opinio!, nem non habeat propriam materiam,non pote-rit dici habere pro principio materiam , ergo! per fe accidens non erit de obiedo Phyficæ, quòd autem accidens noa habeat!proprie ma¿״ teriam , colligitur ex eo., quod communi¡; ter tenetur caufiim materialem: acciflentisieffe eius fubiedum , ficut enim forroa fubftanti». lis educitur de potentia materi», ita,accident. educitur