עÍ Difp IH-Part ili, antotú«lifting, à fuis part. 96 quare eius vnio licet fit accidens, non tamen eft accidentalis. Ad illud verá, quod fubdebatur, Relpon-deo quòd terminus non vltiraatus agentis, licet fit accidens nempe ipfavnio ; attamen terminus vltimatus,id eft ipfum compofitum fubftantiale fit vera fubftantia, & ob id aâio generatiua ve-rè dicetur fubftantialis. Adde quod ipfum com. politum eft primarius terminus aâionis gene-ratiuae, non tamen primarius primitate execu-tionis,fed primarius prim itate intentionis,a qua primitate intentionis potius debet fpecificari aâio agentis, quàm à primitate exeeutionis. Partitio 111• An totum diflinguaturàfùu par-t9׳ Qpìnione» d1ntr[4. CErtum eft totam diftingui etiam realiter à fuis partibus non vnitis, fed tota contro-uerfiaaft an diftinguaturab eifdem etiam vni-tisi Hoc examinant Phyfici, aut ftatim in initio Phjßcorum ex occafione cuiufdam argumenti Ariftotelis. quovfus eft ad probandum contra Parmenidem & Meliffum, principium rerum naturalium non effe vnum : alij vero vbi agunt de compofito Phyfico poft traâationé de prin-cipijs: Metaph:vero in 7. Adetapb. vt Flandren-iss quaß.ult. Et Soncinas quaft. 42. Petrus Ni-ger prima parte Cljpeiquafl jf. Fonfeca quinto ¿Afatap■ cap. 2.quaft. 2. fett. 2. & alij innumeri Philofophilocis indicatis : item & Archangelus Mercenarius ¡pedali defenßone peripatetica con-tra Scotiftas, in qua intendit offendere non dari formam totius, & per confequens, nec campo-fitum effe tertiam entitatem fuperadditam par-tibus vnitis. Theologi vero hoc inquirunt z» 2, fententiarum vt de Argentina ¿ij?. zj. quefl. unica art 4■ de Baffolis dß. 12. quafi. 2. fufiffimè Du-tandusz» 3■ dß. 2■ queß. 2■ & Paludanus dß. 1. quafl. ו •Caietanu5 çaæy?. t art. à. ad primum, in. numérique alij paftim in diuerfisTheologiæ ma. terijs Duat diferepantes reperio fuperpropofitâ difficultate opiniones ? Prima ponit tantummo. dò diftinâionem rationis inter totum & partes vnitas: hanc docent Durandus, Palud. Ruuius. Collegium Complutenfe, & fere omnes Recen-tiores, qui fe doârinam D. Thomæ profiteri afi. ferunt: demente tamen D.Thomæ nihil vide, tureuidens.quamuis ipfum ad fe trahat Colle-gium Complutenfe, Caietanus enim fidelis D. Thomæ interpres & doârinæ Thomifticæ ftu. ftiofus amator contrariam tradit doârinam. Opinio vero conftituens diftinélionem ante opus intelleâûs inter totum & partes, eft Omnium Scotiftarum, quam late explicat Fa-nent:them:21. eam quoque ampleâitur Argen-tina, Baffolis, Soncinas, & aliqui alij Thomiftæ vtCaiec:citatus, citatur quoque pro ea Ferra-rienfis 4. contra gentes cap. t/. & 7. Metapb. q 20. Quamuis autem, vtdixi, de mente D. Thomæ non apertè condet, attamen quia maxime cele-bris eft præfens controuerfia, multumque in. terauthoresagitata; idcircò ad amuffitn difeu. tienda eft, & vtriufque opinionis fundamenta expendenda, antequam noftrum iudicium de ea proferamus. Clypevs Primvs. ^Proponuntur rationes pro prima opinione. D Ationes, quibus præfertim Neoterici ftu. ■*־'־dent probare non effe diftinélionem ante aff,ru«t!ir opus intelleâûs inter totum,& parces vnitas,hæ poffunt effe. _ «־» ,j¡í a. Trima Defumitur ex Authoritate Diui /<׳־״־>»״» Auguft 7. deTrinitatecap. 4■ dicentis homtnem nihil aliud effe, quàm animam, & corpus: & «׳»»״> •׳־>״» Sanâus Athanafius in fymbolo ait,peut anima rationali¿, & caro unus esl homo ita, &c. Et prima trima¡ Cor: 12. omnia autem membra corporii, cùm fini multa, unum tamen corpus fini. Secunda : Materia & forma vnitæ etiam re. mota quacunque alia entitate funt quid vnum fubftantiale & per fe, quia tune eft vnum per fe fubftantiale, quando vnum fe habet per modutn aâûs, feilieet forma , & alterum per modum potentis, feilieet materia -, ergo lì quæ poftea adueniret entitas, adueniret enti in aàu feilieet materis. & forms iam vnitis, ergo tunc fieret vnum per accidens iuxta illud commune diâü Philofophicû , quodaduenit enti in afín, aduenit aecidentaliter, Tertia Illud non pertinet ad entitatem compofiti Phyfici.quod non ponitur in eius de-finitione: fed Materna entitas adueniens fupra partes vnitas non ponitur in definitione com-politi Phyfici 5 ergo non pertinet ad conftitu-tionem compofiti Phyfici 5 dum enim definitur homo Phyficè confiant ex anima & corpore, non fit mentio de illa fiâitia tertia entitate. Quarta: Illa tertia entitas, vel facit folato- S««׳»״ tum compofitum, vel non: fi primum, ergo non font neceffaris partes feilieet materia & forma, & per confequens totum compofitum effet fine maceria. & forma, quod implicat; fi non fefo. Ia, ergo eft tantum pars, quia quod non fe folo» fed cum alio facit aliquod compofitum, illud eft tantum pars, ergo falfum effet, quòd illa tertia entitas fit totum} ad fummura enim, fi daretur, effet tantum pars. Confirmatur: ficut ex vnione partis cum alia parte refultat ipfum totum, ita ex vnione illiusrm« entitatis cum alijs partibus refulta. ret aliud totum, & fic in infinitum : & hsceft fumma rationum, quibus Collegium Complu, tenfe intendit probare contra Scotiftas totum non effe aliam entitatem à fuis partibus, nullò. que modo ab ipfis diftingui. Quinta : Accipiatur libra plumbi, poftea ■Ila libra diuidatur in duas medietates: quaeram nonne illæ dus medietates erunt eadem entitas ac totiuslibrs? certe videtur quod fic, quando-quidem erunt eiuldem ponderis diuifæ ac vnits. Sexta : In doârina Scoti, omne ens abfo- *״*״•' lutum 4 realiter diftinäum ab alio poteft fai. tem diuinitàs feparari ab ilio ; ergo cùm totum Iit ens abfolutum, & fecundùm Scotiftas diftin-¿tuma partibus, poffet ab omnibus fuis parti, bus