20ï DifpIV.Part.X. de caufis per accidens. 202 videntem fecundum merita, aut demerita, cùm hoc ad caulas naturales poffit reduci, vnde dicit Commentatorÿ. co»2 7. quod quifub. trahunt adiones corporibus naturalibus vtdi-gnificentDeum tanquam immediate omnia fa-cientem, non habeant cerebrum naturaliter ha-bile ad bonum : Vnde addit Aureolus quòd fi natura poffit recipere talem virtutem adiuam, derogari videatur diuin» bonitati, fi non coma roumcauit eam ; nam fic Deus videbitur inui. dus volens omnia per fe facere, qu» ratio etiam facit pro opinione foperiùs allata de abnegano-ne ¡mediati conuerfûs diuinicum caufis Tecun-dis ad earum adiones. Adde quod profperitas fortunæeftabfque meritis, vel demeritis, quan. doquidem & boni & mali, fideles & infideles fune bene fortunati, id eft aliqui ex bonis, aliqui ex malis, aliqui ex fidelibus, aliqui ex infideli-bus, &c. Nec etiam videtur effe reducenda caufa be-nè fortunatorum ad corpora cæleftia, cùm nul-iam habeant connexionem ipfa fydera eorumúe influenti» cum inuentione thefauri. Concludit ergo Aureolus, quòd profperi-tas, feu bona fortuna, quæquofdam comitatur, fere femper confiftat in quadam occulta indu-ftria, quam habent diuerfi homines in diuerfis operibus, quæinduftriavocaturab Arili. 6.Eth. Euftochia, leu bona coniedura & in libro de bona fortuna vocatur virtus dw.matiua, ponitque Au-reolus hanc differentiam inter Eullochiam & Eubuliam,cuius officiü eft bene confulere,quòd Eubulia fit cum ratione, & confideratione cir-cumftantiarum, omniumque mediorum, qu» perducunt ad finem; at Euftochia affumat nse-dium abfqi ratione de aliquo agendo, videmuf-que diuerfos homines tales habere induftrias, de quibus tamen non poffunt reddere rationem ; Alij enim habent refpedu medicationum, alij refpedu artis nautic», alij refpedu armorum, fleque dealijs. Et certe tales induftri» indit» font homini, bus naturaliter, cùm enim eas experientia com. pertas faciat,nec poffimus reddere rationem, vn-denam proueniant, neceffe eft fateri nobis effe inditas naturaliter, de illis videatur fufiùs Au-reolus, qu» omnia referre effet extra propoli-tum, vnum tamen præcæteris notandum quod spie ait, nimirum infipientes magis effe fortuna-tos ! Rationem affert: quia ibi eft plurima fortu-na, vbieft mihimû intelledûs,taies enim repu, tantur infipientes, qui neC flint confilij capaces, necgnometici, id eli redè lèntientes ex aítiori quodam indicio circa finem, nec eloquentes,nec fciunt exprimere caulas, & rationes fadorum, ied agunt ex impetu induftri», ideóq; »ftiman-tur latui, & impetuoli,& volentes fequi Cor fo. tun: exiftimat autem Aureolus didam Eufto-chiam contrahi à naturali complexione,nec elle »nconueniens, quòd eadem habeat homo virtù-te conileliationum, quæfuerunt in ipfius Com-plexione, dìcitque hoc effe de mente Philofo-phi, eamq; habentes uonindigent ccnfilio, quia talis conieduralis virtus perducit eos pondere fuo ad aliquid, ad quod non poffent per confi-lforn duci, ár fi quæratur ab illis propterquid operentur, aut cur ? Refpondebunt fe nefeire, placere tamen fibi talea adus, reducitur autem dièta virtus ad categoriam qualitatis, nempe ad potentiam fecundam eius fpeciem ; eft enim quaedam facilis ad conieduram habilitas. Inter effectus fortuitos. & Cafuales primum »"«•י'.זז locum tenent monftra fie dicta à deroonftrando teile Cicerone lib. de natura Deorum, definit ve. rò monftrum Arilt: 2. ?¿//,Monitrum efi pecca-tum natura agentis, ob aliquemfinem , quo. tamen fi uftratur ob corruptionem alicuiusprincipij : Vel Monitrum e/? vitium natura deficietitisafuo fine ob aliquod impedimentum raro contingens. Monftrorum varia font genera, fedpræfer-tim feptem fcilicet in fexu, cuiufinodi eil hcr-maphroditus » Secundo ob aliquam qualitatem extraordinariam. Tertio ob defectum aut excef-fom magnitudinis, vtin pygmeis,&giganribu$. Quarto in fitu, vt fi membra fint tranfpofita. Qutìito in figura, vt fi quis nafcatur cum vulta ferino. Sexto in vidu,& moribus, vt font antro« potagi. Septimo in numero, vt fi homonaica-tur biceps, aut monoculus. Contingunt vero huiufmodi monftra aut ex fuperfluitate , aut defeâu materi»,aut ex qualitate eiufdem materias, fcilicet nimiâficci» tate, nimia humiditate, & huiufmodi. Item ali. quando propter influentiam cæleftetn, quæilla tempore dominatur ; Item contingunt mon. lira aliquando ex parte recipientis materiam ; quando enim cellula, in qua materia recipitur, corrumpitur, generaturhomogibbofus, quan-do reciphurinpluribuscellulis, nafcitur homo cum duobus capitibus, & hoc eft quando ceffo, las font inferius confond», & foperiùs diuif»; at quando cellul» font confond» foperiùs, & diuif» inferius,tune homo nafoitur cum cfoobti» corporibus & vno folùm capite, pluresmon« ftrorum fpecies, & caufas referre longum nimii foret: legantur de his Naturalift», pluresenim authore» de'illis integra confecere volumina, quorum non infinum locum tenet illud., cuiti« tulus efthiftoriaprodigiofà Gallico Idiomate con-feriptum, etiam multa præclara habet hac de re Cardanus lib. 12■ de homine. Non tamen hîc prætermktam vnum nota» bile monftrum, quod refert Lyranus inGenef; homo fidei integerrim» ; dicit ergo pauco tem-pore antequam «e/: feriberet, accidiffe ia Gallia huiufmodi monftrum ita vt nata fit puel. ia duo habens capita, & quatuor brachia, ita vc à pedore ad partem fuperiorem cflet duplex corpus ־à pedore ad reliquam partem vnicutn folùm: nutritum eft multo tempore illud mon. ftrum, quodlibet caput cibum (umebat, lipifti-mè vno dormiente alterum vigilabat, candeta: vnum mortuum eft, & alterum fuperuixit, atta» men mortuum caput, mortuágue membra fu« bière corruptionem & teterrimum dedere fe«, totem ita vt alterum caput illo teterrimo feto, re fuffocatum fit, ex quo colligere eft ibi fuiffe duas animas, quia mortua vnâ parte fuperuixit altera, debuitque baptizari , vt duo homines. Simile omnino his diebus oftentabatur Pari-fijs, Hîc qùærifoktjan aliqui effedus poftîût dici fortuiti refpedu Dei ? item an natura in. tendat monftrum, i! $ Reipon־