סך DiCIH.Parti.de macreípeótucopofiti&c. 80 cundùmdiuerfos modos explicandi,diuerfófque refpeâus, & flint effentia, quiddità¿, quod quid erat effe forma, & natura ; tunc enim dicitur effentia, per quod res conftituitur in proprio oene-re , & propriaffecie , & dicitur quoque illud, quod ftgmficatur per definitionem. Quiddità! eft, per quam refiondetur ad interrogationem factam per quid: Quod quid erat elfe, feu quod quid eft efle (hxc enim duo pro eodem fumi debent ) eft id ,per quod res habet effe quid : Forma eft il-lud, per quod fignificatttrperfectio , •velcertitudo cuiufiquerei: Natura,prout illa res importat ra-dicem operationis. Ali) dicunt, quod natura fit illud omne, quod quocunque modo intelleâu capi poceft. Secund'0 probatur refolutio : Omne quod eft, vel eft quidditas, vel habens quidditatem, vel pars quidditatis : fed materia non eft tota quidditas , vt patet, nec eft habens quiddità, tem, quia non eft compofitum, reftat ergo vt fit pars quidditatis. Relpondet Achillinus nec effe quiddità, tem, nec habens quidditatem, nec partem quid, ditatis: fed effefubieâum quidditatis. Infto ta- , men: fubiedum quidditatis, quod tamen non eft quidditas, eft quid extrinfecum quidditati, ficut paries eft quid extrinfecum albedini, quia non eft albedo,nec quid albedinis; fed materia non eft extrinfeca rebus naturalibus, cùm fit principium eanim etiam quidditatiuèfumpta. rum, ergo eft de earum quidditate. Tertio : illud eft pars quidditatis, quo non pofitonon habetur tota quidditas rei : fed non polita materia res naturales non habent totam fuam quidditatem, ergo materia eft pars quid, ditatis. Confirmatur : Illae funt partes quiddi-tatis, in quas refoluitur tota quidditas rei : fed non modo in formam, verùm etiam in mate-riatn refoluitur effentia, & quidditas rerum na. turalium, ergo materia eft pars quidditatis ea-rum. Quarto : Si fola forma effet effentia, & Suoni. quidditas rei naturalis, fola anima effet totus homo, & ficut verum eft, quòd anima ratio, nalis nunquam moritur, ita nec homo vn. quam moreretur. Quinto : St materia non effet pars quiddi- Stt¡»»¡■ tatis, definitio Phyfica hominis, quòd fcilicet dicatur compofitus ex anima rationali, & cor. pore , effet per additamentum , vt loquuntur Philofophi de definitionibus accidentium,& fic effet per modum definitionis accidentis. Refpondet Achillinus,licet materia fit ex. tra quidditatem, non tamen effe extra fubftan-tiam compofitam : imo eft eius pars. Sed in-fto : Vel eft intra fubftantiam compofitam ac-cidentaliter tantum, vel effentialiter, & quid, aitatiue. Si fecundum י habeo intentum j fi pr¡• mum, ergo poffet effe aliqua fubftantia com-pofita Phyficè fine materia י quod repugnat: cum ergo fit intra fubftantiam naturalem fen. hbilem.neceffeeft, vtfit de eius quidditate, & effentia, in eo enim quòd fit fubieduin quiddi. tatis partialis, ftilicet forrox, non tollitur ab ea, quod fit etiam pars quidditatis refpedu to. tius iubftantiat naturalis compofitx, ria¿ qualitates etiam in gradu intenfo effe in eodem fnbieilo. Num.22. Afferuntur rationes contra re. fiolutionem, à־ refelluntur. Num. 23. Nomen, na. tura ! & naturale pluribus ffmuntur modis. Num, 24. Proponitur , & explicatur definitio natura. Num. 2; Oftenditur, quod ^materia, & forma proprie conuenit natura. Num-26. Deciditur,quod compofitum aliquo modo dici poffit natura- Num 2ך, Determinat author, quod ars poteri efficere opera natura in virtute aliena■ Num. 28. Non eil impofi Jibile verum aurum fien arte chymicà. Partitio 1• ttAn materia ßt de eflentia compoßti, & de p r¿flantia forma ? A Recentioribus fub didis terminis folet pro. ־^־poni praefens difficultas’: ab antiquioribus vero fubalijs examinabatur, nimirum an forma fittotaquidditascompofiti; quae tamen duo in idem coincidunt, fi enim materia non fit de ef-fentia compofiti; forma erit tota quidditas com-p 0 fi ci ¡ fi fit de effentia, iam forma non erit tota quidditas compofiti, quia praeter eam neceffaria erit materia. De hac re agunt Phyfici, vt Achillinus lib 10. de Elementis, Aquarius dfip.3■ de quidditate ■mat: Fauentinus theoremate 28 Mercenarius in fua defenfione peripatetica de principio indiuidua. tioms. MetnphjfiN1erroes,&. Auicenna,de Flan-dría 7. Aíefítph quaft 6 paffim «» articulis d.icia quaflionis, Soncinas 7 Metaph. quaft.7. Auerroè's, & eius feâatores tenent for-mam effe totam quidditatem , materiam vero effe velut vehiculum formae, quam opinionem problematicè defendit Soncinas, Auicenna ve. rò , & caeteri magis communiter Philofophi quidditatem compofiti coalefcére ex materiae ¿forma afferunt, & proinde materiam effe de effentia, & quidditate compofiti, in hoc quo. que conueniuntThomiftae, & Scotiftae, vt vi-dere eft apud Aquarium Thomiftam ,& Fauen-tinum Scotiftam. Decisio. IR ^filfttioprima : Si nomine quidditatis Intel. fifi¿, ־'־*־ligatur effentia ipfius compofiti ,certe for-fr'/éff■“!¡” raa non tota 4u’dditas compofiti, fed ma. determinat teria eft etiam de quidditate, & effentia compo. author quod par'ißiM. Probatur primo : Quod eft pars fubftantiae, *"»• & eflèntix, eft pars quidditatis ;fed materia eft , ertt.fnmi. par5 fubftantiæ compofitx, ergo eft pars quid. ditatis talis fubftantix. Minor eft certa apud Phyficos : maior vero eft Ariftotelis f. Aíefítph. vbifumit pro eodem fubftantiam, & quiddità, tem, & 7. Aíefítph ait, quod quid erat effe figni. ficare fubftantiam, ibidémque textu 20. hxc ver-ba habet : Quod quidem igitur definitio conclu-dit, qua quidem eil ipfius , quod quid erat effe ra-lio, & quod quid erat effe fubfiantia > Cr effentia eil. Pro cuius maiori intelligentia nota ifta quin, que effe eadem realiter, diâèrréque tantum fe. Sexto: