îft DiC IVPart.IVanDe9 coeur: eu cauC fec: 154 fecunda non poffet agere, ergo vt caufa fecunda producat effettuai, debet cum illa immediate concurrere Deus. 20. Sicut operatio artis praefopponit ope. rationem naturae, ita operatio naturae operatio-nem Dei; nam ficut ars præfopponit naturam, ita & natura Deum, ergo operatio naturæ , feu caufae creatae praefopponet immediatum Dei concurfom. 2!. Vniuerfalitas caufatorum caufatur ab aliquo, &à nulloilliusVniuerfalitatis,quia tunc idem caufareturà fe, ergo ab aliquo alio extra Vniuerfalitatem caufatorum, ergo ab ipfo Deo, 22. Sequeretur eftèttus produttos depen-dere à Deo tantùm per accidens, in quantum vi-delicet caufae illorum dependeat à Deo in con-feruatione, ideóque non poffentà Deoannìhi-lari. Deinde effettus vnico durans inflanti nul. lo modo pet fe dependeret à Deo,quia ipfius effe eft tantùm fieri : at hoc eft falfum, quia omne ens per participationem dependet à Deo : fed omnis effettus caufae creatae eft ens per partici, pationem, etiam ipfo follanti, quo fit, ergo eo inflanti, quo fit, pendet à Deo, ergo Deus im-mediate concurrit, quia idem eft attionem pcn. dere à Deo, & Deum concurrere- ay. Quando aliquid dependet à primo prae-cis¿ mediante aliquo ,à quo immediate depen. det, & mediante illa dependentia dependet à primo, tunc ceffante dependentia ad illud aliud, ceffat quoque dependentia eius ad primum : fed fi Deus non concurrat ad effettus caularum fe. eundarum, poltquam effettus produttus àcati-fa fecunda non amplius dependet à foa caufa fe. eunda ; neque dependeret a Deo ; quia non de. pendet a Deo, nifi mediante causa lécundâ,at hoc eft falfum, & infide periculofiffimum. 24. Omnis effettus in rerum natura exi-flens vere dicitur creatura , nò alia de caufa, nifi quia Deus ¡mediate influit in eius proàuttionê. Confirmatur : Nullius agentis attio eft in. dependentior foo principio attiuo : fed omne principium produttiuum creatum habeteffe de-pendenter à Deo, ergo à fortiori eius attio. Clypevs Secvndvs. Probatur Deum non concurrereimme-diate cum caufis/¿eundis ad earum aciionss. P^ìwò argumentis Aureoli, quorum primum ־* eft: Deus non concurrit ad peccatum : fed fi ״"״'״ «- eoncurreretad fobftratum peccati, concurreret Deum non, quoqi ad eius deformitatem, & per conlequens adipium peccatum formale: fed hoc non, ergo cum caufis neque prius: minor patet,maior probatur : dum pemd. ad aliqua fic fe habent! vt vnum fit priuatio in alio, ¡nfeparab¡lis ab jilo, tunc agens in vno neceffa. Primi. nò agit inaliud : fed ita fe habet deformitas ad attum, feu ita fe habet peccatum ad fourn fub-liratum, vt loquuntur communiter Theologi, ergo fi Deus concurreret ad fobftratum pecca-ti, concurreret quoq; ad peccatum ; maior pro-bationis manifeflatur in priuatione albedinis, &in nigredine; cùm enim priuatio albedinis & nigredo fic infallibilitet annexa ־nigredini ;ideo Vigefima. Vigefima prima. Vtgefima fecundat Vigefima tertia. Vigefima quarta» hJum-1 r» Ponuntur duodecim producens nigredinem néceflàriò producit non album. Confirmatur primo v. g. in attu odij Dei» Cc^frími: deformitas» feu peccatum, quod eft odium Dei, ita eft annexum entitati illius attûs , vt nullo modo ab eo fepararipoffit : & hac de caula di-eunt Theologi, quòd Deus non poffit difpenfare in praeceptis primae tabulae; quia ab attu elicito contra illa praecepta non poteft deformitas tolli. Confirmatur fecundo. Quæ funt mala ex obietto, non pofluntfieri fine deformitate, quia font immixta in malo : fed fobftratum peccati eft malum ex obietto, v. g. odifle Deum. Confirmat, tertio. Quidquid eft caula caulae, """י eft caufa caufati, ergo fiDeus effet caufa influens in fobftratum peccati, eilet quoq; caufa peccati. Confirmatur !ן»«««: Quantum agens dat de forma,tantum dat de coniequentibus ad for-mam exS Phyf.ergQ concurrens ad fobftratum peccati, concurretad conlequens, icilicetad ip-fom peccatum : imo creatura dicitur peccate» quia producit entitatem peccati ; cúm enim de-formitas non fit aliquid pofitiuum, faltem ex communiori opinione Theologorum, non di. cetur veré produci; priuationesenim non pro-ducuntur; fed dicetur tantùm conièqui ; ergo quiaad entitatem produttam à creatura coule-quitur deformitas, ideòcreatura dicitur pecca, re ; ita quia ad entitatem produttam à Deo con-fequeretur deformitas, Deus diceretur peccare» immediate influendo in illam entitatem,prader-tim quandoquidem volens concurreret. Et hæc inflantia licet non fit Aureoli, mihi tamen vi. detur valde efficax; cum enim volens creatura producat illam entitatem, idcirco peccat, ergo quia Deus volens per fe ad iliam concurreret, deberet dici peccare. Confirmatur ^«r»« .- Deus non concurrit adid,quodipfe prohibuit: lèd non modo Deus prohibuit deformitatem attûs, fed etiam probi* buit Spfom attuai v. g ne alteri feceris, quod tibi no •visfieri :Non habebis deos alienos & huìu finodi. Secundo. Principaliter probat Aureolus ;fi Deus concurreret cum voluntate, aut determi-naretur ab ea, aut illam determinaret; fed neu. trum. ergo non concurrit, maior patet, non e. niraeft alius modus excogitabitis, minor vero probatur : non primo modo,quia tunc Deus vo. luntariènoncoageretad peccatum, fequeretur. que Deum non concurrere, quia in illa determi, natione Deusnon coageret, ergo non concur. reret, fieque non eilet caula concurrens refpe-ttu faltem omnis attûs pofitiui, illa enim deter. minatio eft aliquis aclus pofitiuus, 3d illam au. tem Deus non concurreret, quia per illam Deus determinaretur: non etiam fecundum dici po-teft, alioquin voluntas determinaretur à Deo ad peccandum. Tertio Aliquæcaufænaturalesaguntperfe ־»יי’¿, abfqueimmediato concurfu Dei, ergo &cauffi liberae, confequentia patet ; Antecedens pro-baturexSantto Aug: 7. deTrinit. dicente quòd Deus res, quas condidit, itaadminiftret, vt foos motus agere linat. Ecclefi. 15. Dens fecit homtncttt retium & dimifit eum in manibus confili]fisi. Quarto. Deus potuit ab initio dare rebus ®*•uA vim, quâ folæprodueerent fuos effettus, ergo id G j Deus Ponfirm. fi* cundo. Confirmai ■quarto. quinté. Proi&t. fi*