Cap.ï. Verfus 1. 7 S El-HRA-TOYS¿־ Fini Ib- 77 ROBAM, . Filii E- fortitudo,־ atque prudentia virilis animi eie- A cùm tam en pars virtutis precipua, diuinaeratia ״>. te. ,״״»׳ fune, fi״״ ־״,bas ncqlIt ir conftet f P “g“; cam dignitatem adipiici, nequeadeptam con- ־־ 1 *»־1י׳דז-וra • ־*־ . lèruare potell. Quis enim eum virum no-minet, quem precipiti quadam cœcitate, ad iliftar eorum animalium quæ neque confilio neque prudentia vti norunt, incalles ruere vi-deat ? Qiyseum , queth auium rapacium mo-re fefe .cibo potúque nimio ingurgitantem, nulla haWta decori honellique ratione ? Quis eum , quem animaduertat ad leuiffimum quemque periculi motum, vt leporesfolent, pauitantem , nec vllum virtutis ipecimen in periculis aut fubeundis aut prbpuìfandis e-dentem ? Quis eum denique , quem perlpi- ciat ferinum in morem in alios debacchan- B dendus eli hominis quoque vultum ad viüum opes inuadentem , corporibus infui- effingere polfe ; ita neque fi quifquam Philo- tantem, iura omnia ditiina atquehumanape-dibus conculcantem , viri appellatione di-gnum exifiimet? Appolitc mea quidem fen-tenda , qui primi omnium alios bello Ia-ceffiuerunt, lerpentium , ferarum , atque a-uium rapacium formas luis vexillis prætule-runt , ne quis vultus humanos cernens ipe-cie deciperetur , cùm reuera non effient illi homines , fed belluinam mentem induiffient. Sed neque ego eum virum dixerim , qui fide in Deum careat, ipe item, charitate, &re-Iigione. Nam fi virum elfe ellproximè ad Dei imaginem accedere, quomodo is accedere pu-tandus eil, qui fit ab eo alieniffimus ? Quo-modo autem non fit is ab eo alieniffimus, qui neque fide eum nouerit, neque ipe eidem in-hæreat, neque am ore cum eo coniunólus fir, nullo denique religionis commercio cum eo ç finiebant intra naturæ limites , iili verb coelo conueniat ? Etfi namque preclara quædam de virtutibus antiquiores Philofophi, qui ve-re fidei expertes fuerunt, difieruifle videantur, & non nihil etiam fuis moribus expreffiffie : non ideo tamen tam viri dicendi furit , quàm pfittaci , aut fimiæ. Nam quemadmodum illa quidem vocem , & corporis geftusæmu-Iantur, mentem autem hominis, vtpote quæ diuiniorfit, induere non poffunç: ita necphi-lolophi ; neque enim quidam de.quibus difpu-tarent ipfi potuerunt agnofeere. Nam quis vir-tutis fcopus, quis finis, qux origo, vnde prin-cipium, cùm definire volunt, aduerteanimum obfecro quidreíponderint : vtbene beatéque viuas inquiunt, nullifque malis fis. obnoxius, nam illa ad beatam vitam feipla contenta efi, aut certcfoelicitatis portio maxima, vt latius N•» Peripateticis viium efi. Quod quàm fit ab omni ratione alienumilli vtique non igiiorant¿ l'nUOeìfof■ qui Deum folumeffie hominis finem vltimum, D ptos, inæternùmdiuinæpoffieffioni vendicai Sc eundémque fiimmum bonum non ignorant. attribuit. Iam vero in conftituenda ipfa virtute quantum " à veritate aberrarunt ? Eam namquevolunt ab animi nolhrpropofito totam proncifcheum il-lifontcm aflignant, hanc illius volunteffe fca-turiginem, cùm tarnen à Deo præcipuè ma-net, lítque. illius. & quidem lingulare, benefi-- cium.: Sed neque natùram illius potuerunt explicare, cùm nihil nifi humanum m ea agno-uerint, feu habitum ripeóles, qui animo infi-׳ det, feu aélum .qui per vices foras erumpit : I. D re- 1 ... , igitur libi vult quod in plerilque nobifeum conten-tiunt ? Nimirum non defuiffie illis naturam du-cém, & ingenij eximiam quandam vim ad ea quæ optima effient ritè atque ordine conili-tuenda, fi horum omnium auftorem Deum, de famæ potius atque nominis celebritate quàrn de iua falute foliciti, præ fuperbia s vtait Apoftolus, non ipreuiflent. Cæterùm, quemadmodum optimum quemque colorem nolie à fuco difeernere , eruditos quidem o-culos habere docet, non autem piólorem fa-cit: fed neque fi nouerit qui/piam coloribus * auium ferarúm que figuras imitari, illico ere- fophus ingenij acumine , quæ honefti Ipe-ciem præferant, à turpibus fecernat, aut etiam aliquam earum adtionum 'quæ naturalem bo-nitatem redoleant exerceat, continuo vir di-cenduserit : fed is folusqui veré Deum fide atque amore complexus, arduum virtutis iter aggreditur. Non quo eam fuis viribus paret, autin eatanquamfine conquiefcat: fed vt il-lius duóluatqueprefidio ad eum perueniat, in quo.omnis votorum ipfius, & perfeélæ beati-tudinis lumma confiftit. Quod autem de gen-tilibus Philofophis diftum eli, idem quoque fuo modo de hæreticisintelligendum eil. Hos namque pariter fuperbia & arrogantia excaeca-uit, vt in eofdem pariter fcopulos impinge-rent. Nili forte eb iniquiores hæreticos quis dixerit, quod illi virtute quidem beatitudinem Deóque, vt par eil, definiunt? verùm cum vir-tutem omnem abdicarme; & bonis operibus bellum indixerint, nullámque aliam iuilifica-donem admittant, quàm quæ in fola Chriili ■attributione polita fit, quæ non iuilificet ipia quidem , fed iuilos , fi fas eil.credere¿ credi faciat: caelonouaquædamporcentaingerunt, quæ tametfi non putentur, fuis tamen federi-bus in feras euaferunt. Quæ nefeio an cum a-cephalis, centauris, & draconibus, quæ ilei-lis pritea ætas adferipfit, iure merito conferre poffis. י Quòdfiquis Minimum exhis inilituendum Minimorum fufeipiat, poterit quatuor illas Elcanæproge- v,taiu1*-nitores ad nia vota, quæ pari numero confiant, non incommode referre. Illis namque tan- ¿tnitorrbiu quam progenitoribus, ineo ordine ad Religio- ttmfunm-iiis perfectionem nafeimur, quæ veré nos Deo tur• totos acquirit,& mundo, carni, & diabolo,ere- V E R S V S 2. Etbabuit duas vxores ,nomenvni Anna, &nomëiccundæ Phenenna.Fuerúnc-que Phencnnæ filij : Arinæ autem non crantliberi. ־ o N at vs in 2. feenam HecyræT eren- ^xotvodt tq. Vxor dicitur ab vngendis poftibus, Atâ». í> O