Cap. I.Verius 3.' po v! BAT yiK ¿’/ed jnfmiifte£i9rempe1-fuiffent, iuuenes A Nam eft vtabAuguftino defcribiturdfeciuit. niun/n«• C f” S ucceffiii'ent, Iàcrorum «Seri- Deilib. io. cap. 6. omne opus quod facimus RET tuum prorfus expertes & ignari. Deindema- ' ' ' r ״ r 1 ~ ־ " clare, excoriare, iauäre, in ara imponere: labo-nola erant officia, nec nifi à firma & vigenti æ-tatepræilari poterant. Idcircb Deusiuffit Le-uitas vlque ad annum trigefimum difeere, at-que audire, poftea vfque ad quinquagefimú 0-peran facas & in -minifterio verlarií'ab illa Et as c E ND E- .1.115, &c, ? ætate inllituere «Se docere alios,,de per pagos «fe oppidulaiusdicere.Præterêanôn omnes Leui-tæ facra faciebat,quandoquidem multos opör-tuit in omnem regionem Hebræorum dimitti, vt docerent,caulas' Cognofcerent, & indica-rent. Suntitaque iullæ caulae, propter quas EI- Canæ licuit a tabernaculo procul habitare. ׳ m«« NuM/ar a Id VCr° e^AnPot^tione dignum, hunc fan- g dem preces tempore duntaxat lacrificiis prio-abufuefu- um V rum dici afcendiffe ad preces & fa- res intelîigat, tanquam fíntillae velutdifpofitiq crínela : non itaque ad forum ,nundinas, lu- " ---- י ־ • erarum peregrina• Adorati» quid fit. dos fe Ipeélacula, quibus de caulis in Papa-tu plerumque fufeipiuntur peregrinationes, quæfacræ ab eis vocantur. Teftimoniumheic verum eft. Verùm illas, Vermili, nonfacras, fed profanas peregrinationes appellamus: rei namqueabulum, ab vfu legitimo feparare di-dicimus. Quæ deinceps lèquuntur animaduer-fione indigent. Nec imperite annotarunt, in-quit, expofitores Hebræi, hoc loco,prius ado-rationis, quàm iàcrificj mentionem fieri, Ete-mini adoratio preces comprehendit, quæ om-nibus lacrificiis multò finit priores. Annotationead margineetia potiores habet. Vox He-braicà 'SMstnnit Latine eft feiplum profter- nere: quia tum demum vere adoramus, quan- £ quod tacuit : alioquin falla fides: fed vere quod do nos ipfos Deo prorfus fiibiicientes in eitis iuftitiam & bonitatem intuemur, atque horré-mus peccatorum noftrorum multitudinem & grauitaté. Sita vero eft adoratio in eo, vt boni--tatem Dei commendemus ab eo petentes om-nia bona: de quibus, vbi contigerint, illi gratias agamus, eius legibus atque voluntati nos óm-nino fubiicientes. At dicet quilpiam, deges & principes ad hunc modum adoramus, illoruffi virtutes commendantes , & ab eis petentes, quibus indigemus, & gratias illis agimus, cùm 'aliquid beneficij contulerunt, ac denique ma-״ datisjlegibus, & præceptis eorum nos profite-^èea/frin- mur aftriélos. Fateor, led inter hæc plurimum eipes»dora- eftdifcriminis. Nam principes quidem/ufpi-re. cimus vel adoramus, fed tantùm vt Dei mini- ftros:quos item laudamus. Verùm ita vt omnis Hum repræfëntari voluiffe. InttìdUi namque eorum laus in Deum referatur; & vtintelliga- dumille perle accederet, omnium votisabun-mus quicquidilhseft,virtutis,roboris, «Sebo- U dcfatisfailurus ,111æ hoftiæ fide operabantur, Saceìfiiium nitatis, id eos ex fe non habere, fed accepiffe precéfqué offerentium ratas faciebant. Atque .«• ״״״• itaf3crificia,nonpro merito orationis adoran- tiumDeò grata erant,fed preces potiùs prò me- fidum. rito làcrificij, quod erat futuri typus fefymbo-lutti, hotepttt erant. Sed hiagis eft, vt'opinör, quandoqùidem aperte non fe prodidit,,vtpilo-res tantùm voluifle iritefpretémur. Argutias tantùm illas Rabinòrùm contemnamus. Ne-' que enim fine prece iàérificiüffi fieri didicimu s . Nam «fe ipfilm quoddam genus o'rtóéids eft: myilice autetti peragitur, nec quifqdani làura mentis ab adoratione difcluferit. Nam licet fi-'nelacrificibfæpiùs adorate contingat, ‘fácri'fi- diuittitùs. Deinde ab eis nonpetitnus nifi ciui-lia bòna, quæ tantùm fuppeditari ab eispof-finit, non auteiii fpiritualia,vel ¿ternani vitàm, quæ in eorum poteftate fita effe non licei ere-dere.Adhæc eîiiilia eos rogamus,ftätuendo ni-hilominus apud nos, quicqüid ab illis datui 5. Deo per illos nobis dari, qua eadeiii ratione il-lis gratias agíraús. Ö bedimus item illis, at non citra'exceptioneiii : Nam fi quid imperauerint contra legem Dei, minimè parendum èffe cen-femus, ^ifecndebett igitur, vtadoMet, deind'e ¿ir fitcrificuYet. Sacrifici) autem ratio late patet. A-ע O RA - E T ad id, vt fanóla focietate Deo adhaereamus. SACRI־ Verùm hoc loco vocabulum làcrificij proprie R'CARET> ad viélimas refertur. Ab eo vero, quod Rabini * annotarunt, prius orationis quàm làcrificij mé-tionem fieri Auguftitìtis minime diflentit, 8i>. vbi ait: -Nemo carnem Domini manducat, nifi prius adorauerit. Siquidem fideles antequam Chrifti corpus fide & fpiritu percipiant, •illud pro fe affixum cruci, & mortuum, fupplices adorant,1 atque ita'eiffs adoratio ritum! commu-nionis àiitecèdit. Hæcille. Nos vero nodum tur vermi¡¿ in feirpo, quod aiunt, non quærimus : fed cùm Comment»-merito nonnihil mali defilo bominefulpice- r,Ht• mur, inonendum leélórem cenfuimus, «qui- aliqua idonea ad peragendum làcrifi Cium præ-mittend-æ, adnotationem illam admitti poffe, at fi etiam potiores haberi velit, quodgloffula loquitur , omnino relpuendam. Non polium autem non admirari hominem, qui vnàcum Caluino tantopere meritis & pperibus dero-get,plus orationinoftræ,qûàm Chrifti Domi-ni carni & !anguini, id eft facrificio tribuere. Refellitur A t hic, V t ait, làcrificij vocabuli! pro brutis, vi- cum fuis ¿limis & holliis antiquae legis,id eft, agnis, hœ-dis, & bobus accipitur. N um igitur & de illis ״¡1״”unt agebat Auguft. cum feriberet, non ante car- freces fueri-nem Chrifti in cibum allumi, quàm à conuiua fictis fetin-r adorata effet ? Non autem fíe illa fide & Ipiritu r"• percipitur, quod ait,yt re interim abftineamus, Credimus,hoc manducamus, fitque facrificium precibus omnibus anteponendum. Verùm e-lio, devidtimis tantùm fisintelligenduss qua fronte audes iifdem preces & orationes præfer-re? Nam,vt opinor, nonnaicuntur viétimæ, led cùm lint animalia rationis quidem exper-tia, hominibus autem ad varios vfiis conceda, Deo poftinodum religione coiifècrantur. Quæ fi nihil habent prsttetea quàm vt adipem & carnes comburendas exhibeant, & nidore ac-rem inficiant, non video profeótò qua ratione ad Dei cultum magnopere pertineapt. At fi Dei mentem confíliúmque Ip.eóles, rationem-que, qua id fieri inftituerit, requiras : tùm ma-nifeftè deprehendes, illis lacrificiis, quæ preci-buis poftponenda putas, prifeis Patribus Chri- X ׳ר