V»V5. Multipli•'* ¡ngintjacfi■ ¿ti fingala-re exim-plum. ¿^ך Commentari; in Lib.I. Regum. 4&V־״. argumento. Primùmù1conftantiæ,&leuitat1s tametfivirtutisftudium, acvoluntatemfufce-¿^ hrnnanæ: namftultus, teile Scriptura, vtLuna pto,acpropofito confilio in ammis noitris de- ^ימ w«M״w;n10dò mceftus,modò hilaris,Chamæ- fixerimus, adhuc tamen-pars noftn media dii-Ieonti ¿nilis, & vndæ, quæ varios vultus re- : fentit. N am le¿ mentis membrorum lex repugnat, fert pro obietti gratia. Nam quis vnumeun- ait Apoftolus : cuius infelicitatis imaginem démque effe dicat, quem fiepe fui diffimilem Xenophon in Aralpa fuo, & Bafilides, ;atque videt’Similitudo enim, æqualitâfque votorum Valentinus in profartematibus non obicurè quodammodo vnum faciunt : contra inæqua- adumbrarunt. Quorum commentis vti, tan-bilis diffimilitudo plures. Sunt enim illa, vt quamÆfopicisfabulis, qu'o euidentiushtí.qut Philofophis placuit, modi vnius : hæc ver'0 nihil, nifi quod fenfu percipitur, intelligunt, multitudinis. Exemplum fubiiciam , quo res Cadmeam illam aciem cupiditatum noftrarum ipfa magis ac magis elucefcat. Scriptorem le-' ante oculos ftatuas, quæ viperæ lingua,non gi, qui traderet fuiife nuper in Anglia nouæ re- dentibus olim profeminata, cum ratione inte-ligionis Miniftrum,qui,quò rem augeret com- g ftinum atque inexpiabile bellum gerit, mi ve-modius, & eloquentis luæ emolumenta plura tat. At contràviriuftus-rww eft, primùm qui- ibidem O- - • demfibi, nam concupifcentiam edomuit,& rigen me. eundem feruarefortuna׳ vultum didicit : dein- 1• Reg-de etiam cum illis, quos S. Lucas fcripfit ,vna ״״׳Â omnes cor vnum , antmámejue ynam habuifie: vnu¡ ep¡¡ perciperet, tribus in Synagogis vno tempore mereretur. Duæ illarum ex Caluini propagine, ortæ cenfebantur , tertiam fibi Lutherus au-thor vendicabat. Nam Caluini fetta cùm in plures, cum maxime in duas fatlioncs in An-glia degenerarne. Harum altera Formaliftarum eft: altera Puritanos continet,Formaliftis infe-ftiffimos. Ergo hoc triplici capite,vtalter Cer-berus, homo ad omnem fidem natus, nam à lyncentantùm abhorrebat, quam cane peius & angue vitandam prædicant, qui libere 10-quutur in Anglia: regnabat, ditefeebat, trium-phabat. Ille namque die Dominica, quo tem- pirauiiL. 1uc naiiiLjut vux׳ vuiuuncaj vjuvwu 11ui1k|u conuenerat cum Puritanis ) in eorundem Sy-nagoga, iciuna adhuc anima, iracundam con-cionem inF ormaliftas expuiffet,ad conuentum Formaliftarum ad horam ferme vndccimam, incalefcenteiamdie, incalefcentevena prope-rabat. Illîc, eadem illa quidem, quæ mane ef-fuderat, repetebat, verùm addita negatione, quæ praecedentem accufationem in Puritanos retorqueret: csterùm alia prorfus facundia, vt aífolet, tantáqueanimi commotione ,vt nihil fupra. Scilicet iam commota bilis erat, & non-ninil etiam confirmata per exercitium memo-ria. Verùm illa referre, quæ vir ille catus con-fidensaífereret, vt puta arcanorum myfterio-rum confcius, fortaifisnoftros offenderet,cùm alioqui feriptum fit: Nolite irritare crabrones. At ecce continuo poft dixi, & Calliopius re- /xc ecce continuo poitaixi, cc vauiopius re- □0n1s1nlcnp1mur,vt vox noni״״״״״״״ □״״— cenfui, & extremum illud plaudite, maturabat D infinuetaltitudinem dignitatis: & animus no-elato animo propter recentemviftoriam,aliam fter tanto ardentius ad conditoris vifioilem fe nirlnp m י־ i/11-/311110*11101-/3/ »11/ »־ vrt-1-»1i Plautus amphi. rurfus maiorem fibi pollicens aduerfus vtróf-' que Puritanos, & Formaliftas in caftris Luthe-ranorum. Quo cùm ipfe tandem aliquando perueniffet, mirum quas tragoedias excitabat, quas ftrages edebat, quæ fulmina iaciebat: fui-gurabat,tonabat, vt olim de Pericle intonuit Ariftophanes, & miferos Caluiniftäs pentii-fcebat. Ibi tum ne Miniftris quidem parcebat, quos, vt amphibia animalia, & ambigua: fid ei portenta lacerabat. Nunc igitur amabo te, vt tandem ad propofitum reuertamur, num pu-tas hunc, qui fic vapulabat à feipfo S ofiam, vt in eft apud Plautum, non fuiffealterum fe ? Sin-guiare, mea quidem fententia, non inconftan-tiæ modo, verumetiam Miniftricæ fidei fpeci-men edidit, omnibus fæculis memorandum. ׳ antmámejue ynam tiabuine: vnu¡ eß¡ cum his namque artiílim o quodam Charitatis vinculo deuinâus eft : poliremo etiam tum Deo, cuius maxime fimilitüdinem refert. N am de eodem dicitur Deuteron, cap. 5. ׳״¿«di Ißael Detei tuus vnus eft. Vnus autem, nonnumero, etenim fupra omnem numerum eife creden- 1'■1י dus eft. Sedpræcipuè, quia nunquam à fernet-ipfò alter efficitur, hoc eft nunquam mutatur, nunquam in aliud vertitur : quod iterum Da- ¿r «5» m»i0r. Præclaram hanc Origenis inter-pretationem S. quoque Gregprius ampleâh S Grego- tur, ait enim :Perfettio igitur viri in præconio^1®״ ponitur vilitatis, vt qui læculum potenter de- Vn1tM pri. fpicit, mentem non diuidat,folis fupernis in cipue ¿¿re-his, ad ea tantùm quæ de vifione conditoris/,¿¿״?»/״-, funt, sterna gaudia fufpiret. Talis proferid) ••”•*■ erat, qui Deoconfitens ait : Quid mibt reflat tn calo, û áte aniel volui fuper terram ? Et paulo poft, Pro hac, inquit, vnitate obtinenda ven-"tas docens,ait : Qui nonrenuntiauerit omnibus quei poßidet, mnpotefl metes effe dißipttlus. Qus etiam noftra funt: quia hi qui abrenunciantes fsculo, remotioris vitæ fecretum petiuimus, mona-chi vocamur. Mor•״ quidem Græcè, Latine au-tem vnus dicitur. Hoc quippe titulo appella-״״¿,^/.• tionis inferibimur, v t vox nominis noftri nobis erigat,quanto fublimitatem claritatis, in qua femper debet confiftere, quali prælatam pot-tat.HæcS. Gregorius. Porrò talem effe,id eft vnumeum Deo, nonmodò virtus eftpræci-pua: fed etiam omnibus num eris abfoluta teli-citas. Quam vt adipifei tandem aliquando pof-fimus, non tantùm finguli per fe, fed fimul om-nesvnum effe debemus. Hoc Charitas impe-rat,'hoc Deusiubet, hoc Chriftus optat : pro quo etiam morti proximus votum Deo Patri nùncupauit loan. 17. Vater Sanile, cuftodi eos 1» Orati» nemine tuo,quosmihidedißi:vtfint ynum,ßcut&Chnßt»¿ »w.Etrurfus: Kec proiftisfilts rogo ,fed etiam pro ™™J¿ credenti b tes per ßrminemißerum in me : VI °mnes fi,ut illt & •vnum ßnt.Jtcut tu paterinme: & egotnte,vt& p״¡״vnum ipfivnum in litte fini> & munite credat quia tu me fiunt. - י־ י־ mififtt-