longe pïures fuerunt : iique a nobis defcripti funt alio loco. Quod fi Concilium elfe teftatur traditionem Eccieiiæ, Ma-riarn veniali peccato immunem fuiíTe , generalibus nititur teftimoniis eorum Patrum , qui Deiparæ immunitatem״, adfcribunt ab omni peccato. Non enim poteft lingularibus niti, quæ veniale peccatum ab ilia removeant. Prioris au-tem generis innumera elfe veterum Patrum teftimonia per-fpicuum eft. Atque ad ilia relpiciens Tridentinum Conci-lium , Mariam exemit a veniali peccato . Nam fub omni peccato etiam vernale continetur. Si ea Patrum teftimonia genus omne peccati ab illa rejiciunt, bene habet. Quod fi non rejiciunt j ergo Concilium operam ludit, cum propter illa teftimonia immunitatem decernit a veniali peccato . Quippe dixerit aliquis , lententias illas generales peccatum excludere , non veniale , fed omne mortale . Nanm, quemadmodum docet B. Thomas (a), proprie loquendo pec-catum veniale non caufat maculam in anima . Fuerit igitur & impolluta, & immaculata, & prorfus immunis ab omni labe Deipara, cum eo tamen, ut venialem culpam admi-ferit ex Patrum fententia. Quod fi dicere & impium, & hæreticum eft, fatearis oportet, iifdem Patrum teftimoniis immunitatem ab omni culpa , & veniali, & mortali, & ori-• ginah non obfcure lignificar!. Præterea 11 Conceptionem innoxiam idcirco efte negas traditioni confentaneam, quod primis faculis de illa fuerit altumfilentium; hoc etiam dicas necelfe eft , tranfubftan-tiationem, & caufam formalem jujiitiœ noßrce non convenire cum traditione . De his enim altum lilentium primis Cxcu-lis fuit. Quid dico primis, cum illa primum audita fit in_> quatto Concilio Lateranenfi, pofterior autem in Tridenti-no ? At enim Ecclefia vetus , quamvis careret nominibus il-lis , res tamen ipfas fignificatas probe tenebat. Bene volo. Qinppe mihi auftor es, ut idem dicam de Conceptione. Ni-hil eft frequentius in Patribus antiquis, quam Matris Divinæ . ' n CUm (a) 1. 2. quaft.Sÿ. att.i.