126 effe Myfterium immaculati Conceptus Virginis. Hoc ident-׳' cenfuerunt Pontifices omnes, qui poil ilia Concilia clavum Ecclefiæ tenuere . Et praecipue Urbanus Vili., qui fub initio Pontificatus a Duce Complutenfi Oratore extraordinario Re-gis Hifpaniarum enixe rogatus, ut Myfterium Conceptionis decideret, quamvis fupplices preces adjutæ fuiftènt litteris Imperatoris , Regum, & Reginarum Galliae,& Polonia;, Prin-cipum, & Ele&orum Sacri Romani Imperii, tamen fapien-tiflimus Pontifex preces non exaudivit, & decifionem nega־ vit. In munere Oratoris ordinarii ejufdem Regis fucceffit Comes diâus de Qgnate, qui rem reaffumpfit, uti præci-puum fuæ legationis negotium; fubtiliflimis artibus illud tra-flavit, petendo primo, quod concederetur facultas recitan-di Officium Conceptionis compofitum a Leonardo Nogarola, quod juftis de caufis Sanftus Pius V. jufíerat diípungi a Bre-viarô Romano ; deinde quod faltem concederetur , quod in Sacris faciendis viri de Ecclefia uterentur verbo Immacu-latae Conceptionis j quæ petitio aliquibus Cardinalibus vide-batur congrua , & erant in voto,polle concedi : tamen Pon-tifex validiffimis rationibus oftendit, non. expedire a Sede-c Apoftolica relaxari decretum , ex quo argui pollet , quod direffe , vel indirete Myfterium fuerit definitum ; & ceniuit flandum eile Conftitutionibus tuorum prædeceilorum. Replicatis ferventiori Audio inflantiis a Philippo IV. Hiipaniarum Rege, qui ut oflenderet quanti faceret nego-tium, fpecialem Oratorem mißt Alexandro VII. , ut enixis precibus nomine Regis, omniumque Epifcoporum, piorum-que virorum Hiipanie Regnorum peteret, que petierat ab Urbano , ut concederet, quod ipfe negaverat ; poft maturas difcufliones , ferventefque orationes ad Divinam opem in re tam gravi impetrandam , ipfa die Conceptioni Virginis fa-era poA celebrationem Mille propria manu Bullam confcri-pfit, eamque publicavit, tamquam quid maximum , quod in favorem Myflerii facere decreverat ; in qua tamen rotun-dis verbis expreflit, fe nolle, aut intendere decidere, çnod ab Apojiolica Sede nondum decifum fuerat * Quomodo ergo pe- tiri«